Wednesday 3 August 2011

Scratch the Map: New York

Przez ostatnich kilka dni byłam dość zajęta i byłam obecna na blogu jedynie dodając wcześniej napisane posty. Ale od teraz wracam do pracy, gotowa żeby znów pisać. Więc na początek post o Nowym Jorku.
Miasto o którym pisali piosenki, w którym kręcili filmy i seriale, ja chciałabym sama je zobaczyć i ocenić czy rzeczywiście jest tak świetne jak się o nim mówi. Jest tam tyle rzeczy którymi można się zająć, że postanowiłam poświęcić miastu osobnego posta. A mimo to, jestem pewna, że ledwie dotknęłam powierzchni tego, co można by tam robić.

Having been very busy the last couple of days I've only been present on my blog posting earlier outlined things. But as for now I'm back on the track, ready to write just as much as previously and as a starter I decided to prepare a post about New York.
The City that many have sang songs about, even more have set their movies and TV shows in. I want to see it by myself and be able to judge whether it really is as good as many claim it to be. There are so many places to visit, see and experience that I decided to award it with a separate post. And still, I am well aware that I haven't even touched the surface of what's there to see and do...


Chrysler Building | Picture Courtesy of: The Guardian

Miasto jest znane ze swojej charakterystycznej linii horyzontu i jest kilka budynków, które odpowiadają za tą sławę. Empire State Building i Budynek Chrysler'a są chyba najbardziej znanymi z nich wszystkich. Zobaczenie panoramy miasta z jednego z nich musi być świetnym doświadczeniem.
The City is well known for its' characteristic skyline. There are couple of buildings that are responsible for this fame. Empire State Building and Chrysler Building are probably the best known out of all of them. Seeing the panoramic view over The City from one of them has to be great experience.

Central Park | Picture Courtesy of: EdmontonSun.com

Odkąd jestem stałym gościem w Londyńskich parkach, chciałabym wybrać się do Central Parku i porównać czy nowojorczycy bardzo różnią się od londyńczyków w spędzaniu wolnego czasu.
After becoming a regular guest to many London parks, I would love to get the opportunity of visiting Central Park.
I am very curious if New Yorkers are much different to Londoners when it comes to the way of spending their free time...


The Metropolitan Museum of Art | Picture Courtesy of: New York Architecture

Nie mogłabym pominąć szansy odwiedzenia muzeów. Z pewnością zajrzałabym do The Metropolitan Museum of Art (i może lunch na schodach?) i MoMa.
I couldn't miss stopping by some museums. My picks would be The Metropolitan Museum of Art (with lunch on its' steps maybe?) and MoMa.

Brooklyn Bridge | Picture Courtesy of: Totally Sweet Photos

Będąc w NY nie opuściłabym możliwości odwiedzenia sklepów. Lubię odwiedzać pchle targi, więc z pewnością chciałabym zajrzeć na niektóre z nich, może Brooklyn Flea Market. A będąc tam, skorzystałabym z możliwości i zobaczyłabym Mostu Brooklińskiego (i pięknej linii horyzontu miasta) co z pewnością byłoby fajnym sposobem na zakończenie dnia.
While being in NY I would use that chance and do some shopping. I like visiting flea markets so I'd definitely try to look up some, maybe stop by the Brooklyn Flea Market. And while being there, seeing Brooklyn Bridge (and the beautiful skyline) could be a nice way of finishing the day.


Przygotowując posta oparłam się na informacjach z NYCgo.com
While preparing this post I used information from NYCgo.com

7 comments:

  1. these landscape shots are amazing! x

    *thanks for the comment i appreciate it x

    - sydsense

    ReplyDelete
  2. Ile ja bym oddała żeby tam się znaleźć. Według mnie życie tam jest ciekawsze niż w PL, a już na pewno niż moje ;P

    ReplyDelete
  3. Ojezuu,tyle miejsc z książek,filmów i seriali (The Palace ;)) xoxo :P) które bym obadała z rozkoszą! A nowojorskie muzea to moje wielkie, niespełnione marzenie (zaraz po paryskich i madryckich^^) ,
    Karolina:wszystko jest kwestią Twojego nastawienia...jak będziesz tak sobie wmawiać to skończysz jak ja :P czyli marnie :P

    ReplyDelete
  4. Beautiful selection of photo's, so serene!

    -Christine
    http://trendenvy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Właśnie nic nie udało mi się wygooglować na ten temat :(

    ReplyDelete
  6. Mieszkalam, zwiedzilam, zakochalam sie! Nowy Jork albo sie kocha albo nienawidzi, I ♥ NY

    ReplyDelete

Dziękuję za wszystkie komentarze i wsparcie! ♥
Thank you for all the comments and support!